21 feb 2017

Gëi ye´l Día Internacional la Llingua Materna


El Día Internacional de la Llingua Materna, el 21 de Febreiru, cellébrase anualmente en tol mundu pa concienciar sobro la diversidá llingüística del mundu y de cumo ésta alcuéntrase en peligru.

Con eillo, eiquí no País Llionés estamos viendo cumo'l Llionés alcuéntrase nuna situación de peligru estremu pola falta de fomentu, la non oficialidá y la falta de reconocimientu de los dreitos llingüísticos  de los sous falantes. Asina, vemos cumo los nuesos dreitos llevan sufriendo muitu tiempu, agora, enclusu, la Xunta de Castiella y Llión y l'Estáu Español están refugando tódalas chamadas d'atención pa que cumpran col Estatutu d'Autonomía de Comunidá Autónoma.

"El Día Internacional de la Lengua Materna fue proclamado por la Unesco el 21 de febrero de 2000, y se celebra en la misma fecha cada año en todo el mundo y en la sede de la organización para promover la diversidad lingüística y cultural y el plurilingüismo."


Güei 21, ye'l Día Entrenacional la Llingua Materna y pa cellebralu, dende L'Alderique vos copiamos darréu'l capítulu XXXIX la primeira parte'l Quixote (Onde'l cautivu rellata la sua vida y socesos) que na edición conmemorativa'l cuartu centenariu la muerte Cervantes "El Quixote universal. Sieglu XXI" tá tornáu al llïonés.


Aproveitamos la ocasión p'avisaivos que nunas houras, alreol las 13,00, la nuesa ayalgeira, Alicia Valmaseda, tará n'Onda Cero Llión (98.3 del dial FM) falandu sobru'l Día la Llingua Materna, sobru la Llingua Llïonesa y sobru'l Quixote Universal.

http://lalderique.blogspot.com.es/2017/02/febreiru-y-21-dia-la-llingua-materna.html

http://raigame.blogspot.com.es/2017/02/aire-fuego-y-deseo-falantes-en-lliones.html

http://raigame.blogspot.com.es/2016/07/lliones.html

No hay comentarios: